W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, w którym tempo produkcji oraz konkurencja stale wzrastają, firmy produkcyjne muszą być gotowe sprostać wyzwaniom związanym z pozyskiwaniem pracowników w krótkim okresie czasu.
Nasza agencja specjalizuje się w kompleksowym wsparciu dla przedsiębiorstw, oferując rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta i zapewniające możliwość elastycznego kształtowania struktury kadrowej.
Jak to robimy w Personnel Service? Sprawdźcie nasze Case Study z realizacji projektu dla firmy z sektora produkcji spożywczej.
Założenia projektu
- Rekrutacja 80 pracowników tymczasowych do pracy na produkcji spożywczej
- Maksymalny termin realizacji zamówienia: 3 tygodnie (wprowadzenia 1 x w tygodniu)
- Rekrutacja pracowników wyłącznie z rynku lokalnego, bez konieczności dodatkowej legalizacji zatrudnienia
- Dwuetapowy schemat rekrutacji – w trosce o wysoką retencję zespołu
Klientowi zależało na szybkim i efektywnym pozyskaniu zespołu pracowników, którzy mogliby zapewnić utrzymanie ciągłości produkcji w okresie wysokiego peak’u. Firma zakłada możliwość przejęcia części pracowników tymczasowych na umowy stałe, w związku z czym zależy im na pracownikach, których praca nie wymaga dodatkowej legalizacji. Pracodawcy zależy na stabilnym zespole i kandydatach odpowiadających wymogom stanowiska pracy. Dlatego, po konsultacji z klientem, zaproponowaliśmy dwuetapowy schemat rekrutacyjny, w którym liderzy oraz kierownicy zmian mogli wziąć udział w spotkaniu z wybranymi kandydatami już na terenie przedsiębiorstwa.
Wyzwania
- Praca w systemie 4-brygadowym
- Wymogi sanitarne
- Niepewna długość zatrudnienia
- Rekrutacja wyłącznie na lokalnym rynku pracy
Przedsiębiorstwo działa w trybie ciągłym, a pracownicy pracują w systemie 4-brygadowym. Rekrutacja pracowników do pracy w takim schemacie stanowiła jedno z największych wyzwań jakie postawił przed nami klient, tym bardziej przy założeniu pozyskiwania kandydatów wyłącznie na lokalnym rynku pracy. Co więcej, pierwsze zamówienie od firmy dotyczyło zatrudnienia na okres 3 miesięcy.
Etapy realizacji projektu
Etap 1: Analiza potrzeb klienta
Nasz zespół przeprowadził szczegółową analizę potrzeb klienta, a specjaliści ds. rekrutacji odwiedzili zakład, aby jeszcze lepiej zrozumieć specyfikę pracy oraz wymagania dotyczące umiejętności pracowników
Etap 2: Badanie rynku i potencjału
Współpracę rozpoczęliśmy od zbadania potencjału rekrutacyjnego na lokalnym rynku pracy. Przeanalizowaliśmy miejscowości leżące w promieniu do 40 km od zakładu pracy.
Etap 3: Opracowanie strategii rekrutacyjnej
Dział marketingu oraz dział rekrutacji wspólnie opracowały strategię rekrutacyjną, uwzględniającą demografię lokalnego rynku, opinie o kliencie oraz specyficzne wymagania branży spożywczej
Etap 4: Rekrutacja
Rozpoczęliśmy intensywną kampanię rekrutacyjną, wykorzystując różnorodne kanały komunikacji, zarówno te nowoczesne, takie jak reklamy targetowane i kampanie w Social Mediach, jak i tradycyjne (ulotki, billboardy i plakaty)
Etap 5: Weryfikacja i komunikacja
Przeprowadziliśmy ponad 350 wywiadów telefonicznych i odbyliśmy niemal 270 spotkań rekrutacyjnych. Klientowi przedstawiliśmy łącznie 140 kandydatów spełniających kryteria stanowiskowe.
Nasz zespół rekrutacyjny zadbał o candidate experience pozostając w kontakcie z kandydatami na każdym etapie rekrutacji.
Etap 6: Zatrudnienie i wsparcie w integracji
W ciągu 3 tygodni zatrudniliśmy 90 pracowników realizując tym samym ponad 110% zamówienia. Rotacja na projekcie w pierwszym miesiącu pracy wyniosła niespełna 6% i z każdym kolejnym tygodniem pracy spadała.
Dodatkowo zapewniliśmy wsparcie w procesie integracji nowych pracowników, organizując szkolenia wprowadzające, a także dbając o stałe dyżury koordynatorów wspierających pracowników na każdym etapie pracy.
Dodatkowo: W konsultacji z klientem zorganizowaliśmy i uruchomiliśmy transport pracowniczy z miejscowości położonych w promieniu 40 km od zakładu pracy.
SUKCES PISANY LICZBAMI
90 – całkowita liczba zatrudnionych pracowników
3 – tygodnie potrzebne na realizację zamówienia
6% – rotacja na projekcie w pierwszym miesiącu pracy
Dzięki naszej skutecznej strategii rekrutacyjnej, klient był w stanie zatrudnić odpowiednią liczbę pracowników w krótkim czasie, co pozwoliło mu utrzymać płynność produkcji. Nowi pracownicy przyczynili się do poprawy wydajności i jakości produkcji, co przełożyło się na zwiększenie konkurencyjności klienta na rynku spożywczym. Wsparcie naszego zespołu w całym procesie rekrutacji i zatrudnienia umożliwiło klientowi skoncentrowanie się na rozwoju biznesu, wiedząc, że jego potrzeby personalne są w dobrych rękach.
Szukasz pracowników na produkcję?
Skontaktuj się z nami i przekonaj się jak szybko możemy Ci pomóc